مبارک

 
در حال بروز رسانی سایت می باشیم،به دلیل انتقادهای شما عزیزان از بستن موقت سایت خودداری نموده ایم ،از صبر شما متشکریم
 
شنبه, 08 شهریور 1393 03:54
Your IP :54.91.82.25
روش نصب و راه اندازی اینترنت ADSL PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط پشتیبانی   
سه شنبه 31 مرداد 1391 ساعت 09:05
برای استفاده از اینترنت ADSL شما نیاز به یک مودم ADSL دارید که باید آن را تهیه کنید. پس از باز کردن جعبه ی مودم , در ابتدا مودم و اتصالات آن را بر اساس کاتالوگ داخل جعبه به کامپیوتر خود متصل می نماییم. سپس مودم را به وسیله ی دکمه ی Power روشن می نماییم .


نکاتی در مورد مودم های ADSL

متاسفانه یکی از مشکلاتی که این روزها کاربران عادی و نه حرفه ای این سرویس را به طور مستمر روانه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت یا مراکز مخابراتی می کند، عدم اطلاع صحیح از مشکلات پیش رو و همچنین عدم اطلاع از راه حل های بسیار ابتدایی برای رفع این مشکلات است که در این قسمت از گزارش قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم.

اگر چراغ Power مودم شما سبز ثابت باشد به این معنی است که دستگاه روشن است.
اگر چراغ ADSL LINK، سبز ثابت بود؛ یعنی ارتباط ADSL برقرار است.
سبز چشمک زن بودن چراغ ADSL ACT نشانه آن است که ترافیک روی ارتباط ADSL در حال عبور است.
اگر چراغ LAN LINK نور ثابت داشت به معنی برقراری ارتباط LAN است.
اگر چراغ LAN LINK سبز بود؛ یعنی سرعت انتقال اطلاعات 10Mbps است.
اگر چراغ LAN LINK نارنجی بود؛ یعنی سرعت انتقال اطلاعات 100Mbps است.


چند نکته جهت رفع خرابی


اگر چراغ Power خاموش است، از متصل بودن آداپتور برق به پریز برق و پشت مودم مطمئن شوید و امتحان کنید که کلید خاموش و روشن کردن مودم در وضعیت روشن باشد. مطمئن شوید که از آداپتور مناسب استفاده شده و سیم های ارتباطی سالم است.

اگر چراغ ADSL LINK خاموش است، از انجام سیم کشی های مورد نیاز در مخابرات مطمئن شوید. از برقراری خط تلفن مطمئن شوید در صورتی که خط تلفن بوق آزاد نداشت مودم را جدا کرده و گوشی تلفن را به تنهایی به خط تلفن وصل نمایید؛ در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد خرابی را به شماره 17 اعلام کنید،
در صورتی که بوق آزاد شنیده شد خط تلفن را به پورت Line مربوط بهSplitter متصل نمایید و گوشی تلفن را به پورت Phone در این حالت اگر بوق آزاد شنیده نشد Splitter معیوب است. مطمئن شوید که خط تلفن به مودم متصل است و هیچ وسیله ای قبل از Splitter روی خط تلفن قرار نگرفته باشد.

اگر چراغ LAN LINK خاموش است، مطمئن شوید که از کابل صحیح جهت اتصال بین مودم و کامپیوتر استفاده شده است. از سالم بودن کابل به کار رفته و نیز کارت شبکه کامپیوتر مطمئن شوید. از فعال بودن و نصب صحیح کارت شبکه کامپیوتر مطمئن شوید.

اگر امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد، از تعریف صحیح PPPoE Connection یا از صحت Username و Password مطمئن شوید. مطمئن شوید که «Use ***** Server» در IE فعال نشده باشد. سعی کنید به وب سایت های دیگر وصل شده و از تنظیمات صحیح دیواره آتش یا ویروسی نبودن سیستم مطمئن شوید.
راهنمای خطاهای عمده

گاهی اوقات ممکن است در حین کار با اینترنت پرسرعت با خطاهای عددی روبه رو شوید:


اگر در هنگام اتصال با خطای 691 مواجه می شوید، ممکن است نام کاربری یا کلمه عبور خود را به صورت نا صحیح وارد کرده باشید. دقت فرمایید که نام کاربری باید حتما با حروف کوچک و به صورت صحیح وارد شود. ضمنا توجه داشته باشید این نام کاربری فقط برای کامپیوتر شما معتبر است و روی خط ADSL دیگری کار نمی کند. حالت دیگر ممکن است مدت اشتراک شما پایان یافته باشد که باید تمدید اشتراک شود یا ممکن است برقراری تماس قبل از ۱۰ دقیقه بعد از قطعی ناگهانی باشد.

اگر در هنگام اتصال با خطای 678 مواجه شدید، عوامل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی از این عوامل عبارت است از <،<،
- تنظیم همزمان pppoe روی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد روی ویندوز نیز تنظیم شود).

- نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپیوتر وصل شود.

- تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI

- وصل نبودن خط تلفن به پورت line مودم.

- بروز قطعی در دیتای مرکز ارائه دهنده سرویس ADSL نیز می تواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی شرکت مخابرات استان تهران یا مراکز مخابراتی محل سکونت خود تماس بگیرید.

اگر در هنگام اتصال با خطای 769 مواجه شدید، ممکن است کارت شبکه دستگاه کاربر نصب نباشد یا ممکن است کارت شبکه نصب باشد، ولی فعال نباشد که می بایست فقط با فعال کردن آن مشکل را حل کرد.
آخرین به روز رسانی در پنجشنبه 09 شهریور 1391 ساعت 09:22